BLOG - TAJEMNICE KOSMOSU

Temat: zalozenie LPG->kalkulacja->warto?

czy ktos ma jeszcze doswiadczenie z silnikiem 1.8 (66kW,VW GOLF  
III,96r.) i
prosta instalacja gazowa?


ja mam, pozytywne - to wymarzony silnik do gazowania - monowtrysk,
krotki kolektor - trzeba sie bardzo postarac,albo bardzo spartaczyc  
instalacje,
  by wywolac kichniecie...
Wazne, by zapewnic wlasciwa - _masowa_ emulacje sondy lambda o czym czesto
zapominaja i potem pojawiaja sie problemy na benzynie...
Obecnie relacja pb/lpg nie zacheca do montazu instalek, ale jak juz sie  
zdecycujesz
to montuj najprostsza instalke, byle u kogos kto wie co i dlaczego robi...

pozdrawiam Blyskacz


Źródło: topranking.pl/1602/zalozenie,lpg,kalkulacja,warto.php


Temat: VW Golf III - remont silnika
witam,
właśnie jestem pierwszy dzień po remocie silnika tzw. "szwedzie". Silnik to
1.8 model ABS (monowtrysk). Została przeprowadzona cała obróbka głowicy,
wymieniłem pierścienie, panewki i jeszcze sporo inych rzeczy. Wiadomo że
silnik teraz musi się dotrzeć. Mój problem polega na tym że auto stało  się
strasznie mułowate, nie ma wogóle przyspieszenia. Silnik pracuje równo na
niskich obrotach tak więc pytanie co jest nie tak. Bardzo proszę o jakieś
rady gdzie mogłbym szukać przyczyny takiego zachownia.

Pozdrawiam
Łukasz


Źródło: topranking.pl/1603/vw,golf,iii,remont,silnika.php


Temat: Jaki sterownik LPG II-gen dla MAJSTERKOWICZA?


0,1-0,2 i nie jest wiecej niz te 4,2-4,5v ? Czy taki roznice po prostu nie


a zeby bylo jeszcze weselej taki vw golf monowtrysk ma :
1,9V zamknieta i 4,9V otwarta
tak wiec jest pelne pole do popisu dla ewentualnych znawcow jedynie slusznej
wartosci U dla typowego 0-5V TPS-a ;-)

pozdrawiam Blyskacz


Źródło: topranking.pl/1609/jaki,sterownik,lpg,ii,gen,dla,majsterkowicza.php


Temat: Passat...


| Wlasnie Paski baaardzo dobrze sie trzymaja drogi :D Co do silnika...
| Jak dla mnie to minimum 1,8 mono-wtrysk, ale im wiecej mocy tym lepiej
| :)

Za malo to nie sa RP tylko ABS czy tak jakos oznaczone silniki i maja 74
KM
...... wiem bo mam :(

    Szymon

--
VW Passat'92 1.8i GL LPG PMS Edition


 ABS 90 KM, AAM - 75KM wiem bo mam książkę.....
Jaco -  Golf 1,8 Bon Jovi LPG


Źródło: topranking.pl/1612/passat.php


Temat: LPG w Trojmiescie - prosze o porade
witam,

gdzie najlepiej zalozyc gaz w Trojmiescie?
samochod to VW Golf 2 91 1,8i (mono wtrysk)
nie zalezy mi zeby zaoszczedzic 200-300pln ale zeby miec dobra i sprawdzona
instalacje i zeby zaklad montujacy byl sprawdzony
co polecacie?

pozdrawiam

Bartek


Źródło: topranking.pl/1613/lpg,w,trojmiescie,prosze,o,porade.php


Temat: kupowac ? jakie auto dla nowicjusza CD...
jakis czas temu zadawalem grupiwiczom pytanie w watku "jakie auto dla
nowicjusza"
http://tinyurl.com/4mf3o

i zaczalem szukac, i dzisiaj z silna ekipa znawcow cos ogladalem ciaganego z
niemiec...

1. nissan primera 1.6 '91 , 200 tys przebieg za 4.800. stan bdb...(rzekomo)
auto na 100% bite, motor na wykonczeniu (olej na zimnym silniku po odkreceiu
korka zaczal tryskac, przedmuchy itd.) brak slow...
odpuszczamy...

ale nie o tym chcialem... bardziej bedzie mnie interesowac opinia o aucie o
ktorym ponizej...

2. VW Golf, 1990, 1.8 monowtrysk, 200 tys przebiegu 3D za 3.300. (akcyza od
50 ojro)
motor, nadwozie itd nie budzi zadnych zastrzezen.
motor ponoc baaardzo wytrzymaly i jeszcze wiele pojezdzi ,
do wymiany klocki, olej, rozrzad itd. i lekko skrzywiona jedna alu-felga.
jak dla silnik mnie srednio ekonomiczny i troche duzy - trzeba by bylo
gazowac.
ale tylna klapa i jeden bok do roboty u blacharza... hmmm koszty rosna.

wyglada toto tak jak na zdjeciach

http://www.bruneros.md4.pl/golf/page_01.htm

i moje pytanie do szanownych grupowiczow brzmi:
warto sie w toto ladowac ?
IMHO srednio, ale chetnie poznalbym opinie :-))

Pozdrawiam MK


Źródło: topranking.pl/1614/kupowac,jakie,auto,dla,nowicjusza,cd.php


Temat: kupowac ? jakie auto dla nowicjusza CD...


2. VW Golf, 1990, 1.8 monowtrysk, 200 tys przebiegu 3D za 3.300. (akcyza
od
ale tylna klapa i jeden bok do roboty u blacharza... hmmm koszty rosna.

i moje pytanie do szanownych grupowiczow brzmi:
warto sie w toto ladowac ?
IMHO srednio, ale chetnie poznalbym opinie :-))


Ja na twoim miejscu bym brał twarde autko i pojeździsz na nim na pewno
zobacz na blache czy nie ma rdzy bo jeżeli chodzi o zewnącz to ci naprawią
by bylo gożej gdyby już były ogniska rdzy
pozdrawiam stasiu.


Źródło: topranking.pl/1614/kupowac,jakie,auto,dla,nowicjusza,cd.php


Temat: kupowac ? jakie auto dla nowicjusza CD...


jakis czas temu zadawalem grupiwiczom pytanie w watku "jakie auto dla
nowicjusza"
http://tinyurl.com/4mf3o

i zaczalem szukac, i dzisiaj z silna ekipa znawcow cos ogladalem ciaganego
z
niemiec...

1. nissan primera 1.6 '91 , 200 tys przebieg za 4.800. stan
bdb...(rzekomo)
auto na 100% bite, motor na wykonczeniu (olej na zimnym silniku po
odkreceiu
korka zaczal tryskac, przedmuchy itd.) brak slow...
odpuszczamy...

ale nie o tym chcialem... bardziej bedzie mnie interesowac opinia o aucie
o
ktorym ponizej...

2. VW Golf, 1990, 1.8 monowtrysk, 200 tys przebiegu 3D za 3.300. (akcyza
od
50 ojro)
motor, nadwozie itd nie budzi zadnych zastrzezen.
motor ponoc baaardzo wytrzymaly i jeszcze wiele pojezdzi ,
do wymiany klocki, olej, rozrzad itd. i lekko skrzywiona jedna alu-felga.
jak dla silnik mnie srednio ekonomiczny i troche duzy - trzeba by bylo
gazowac.
ale tylna klapa i jeden bok do roboty u blacharza... hmmm koszty rosna.

wyglada toto tak jak na zdjeciach

http://www.bruneros.md4.pl/golf/page_01.htm

i moje pytanie do szanownych grupowiczow brzmi:
warto sie w toto ladowac ?
IMHO srednio, ale chetnie poznalbym opinie :-))

Pozdrawiam MK

Nie zastanawiaj się - bierz Golfa - na kazdym szrocie do "dwojki" jest


mase części - kupisz całą klapę i moze w tym samym kolorze


Źródło: topranking.pl/1614/kupowac,jakie,auto,dla,nowicjusza,cd.php


Temat: Chłodnica oleju do VR6 2,9

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki <azd@fourpi.com.plwrote in message


Kajman wrote:
| zamiar cos takiego kupic(no more turbo...:( )

Kajman, umowmy sie na jedno - Ty *nigdy* nie miales turbo. Miales


Ble,ble,ble;)))) Tez tubo,tylko troszku inne:)


wydumke pt. G-lader. Z powodu nieslychanej awaryjnosci (i niklej


A co do awaryjnosci,kwestia dbania,znam kilka tradycyjnych turbin w
sportowych autach co tez po 100kkm siadly:)


sprawnosci)


Taaa, a teraz podstawa z 1.8 16v ma 150KM,a moj mial( :) ) z 1.8 8v na
monowtrysku 160KM, a golf Rally mial 210KM:) Ale prawda,moglo to byc
zywotniejsze...:(


tego wymyslu VW wycofalo sie z tego calkowicie i zaczelo
stosowac prawdziwa turbine. Jak na razie z powodzeniem (czytaj nawet
300KM z 1.8 i dziala).


Taaa, ale jestesmy juz jakies 12-13 lat do przodu! Oj, Andy,my sie nigdy nie
dogadamy w tym temacie;)))))))))) Chyba ze juz nie bede mial G60:) To moze
zmienie zdanie;)
Serdeczne pozdrufka
Kajman


Źródło: topranking.pl/1615/chlodnica,oleju,do,vr6,2,9.php


Temat: Sprzedam GOLFA 2 GTI


Mateusz Chojnowski <ma@writeme.comwrote:
| Z tego co wiem 90 KM nie mialy wtrysku tylko jakis dziwny sterowany
| elektronicznie gaznik. Swoja teorie opieram na ksiazeczce serwisowej od

Zgadza sie. Silnikow 1.8 o mocy 90 KM bylo duzo. Ten o ktorym mowisz, mial
gaznik pierburg Ecotronic 2EE. Aczkolwiek byly tez odmiany tego silnika z
monowtryskiem.


http://golf.edunet.pl/modele/golfii/silniki.html  tu jest tego troche z
wyszczegolnieniem gaznikow

pozdrawiam
Pawel Lesniak plesn@zigzag.pl
http://golf.edunet.pl - Oficjalna strona VW GOLF GTI KLUB POLSKA


Źródło: topranking.pl/1616/sprzedam,golfa,2,gti.php


Temat: VW Golf II vs Opel Kadett (91) ...


| ja VW?? I jak jest ceniami częsci. Za wszelkie uwagi
| będę bardzo wdzięczny. r@go2.pl


Kadet "łezka" jest moim zdaniem jednym z najładniejszych aut lat 80-tych.
Myślę, że awaryjność będzie podobna bo w testach bezawaryjności nigdy vw nie
odstawały w przód czy w tył od opli, fordów itp. (na internecie znalazłem
test kiedyś bezawaryjności aut 3 letnich, 5 letnich, 7.. letnich... i przy
iloś latkach vw golf był bardziej awaryjny niż np. fiat uno).  Co do części
to do vw będą(są) tańsze trochę niż do opla (bo jest więcej ich producentów
ale markowe części będą w tej samej cenie - tańsze będą części włoskie itp).
W oplach dużo było sztuk 4-biegowych i na gaźnikach, vw golfy II takze chyba
bywały z 4-kami. Silnik 1,6TD vw jest b. udany (co do benzynowych to nie
wiem). Oglądnij poszczególne egzemplarze, oceń stań stechniczny - może
wybierzesz zupełnie coś innego - myślę, że jak zamierzasz kupić (nie obraź
się) starego trupa to nie warto nastawiać się na : "biały 5 drzwi, tapicerka
niebieska, halogeny" a po prostu oglądać różne auta i wybrać
najtańsze/najbardziej zadbane.
Tak nawiasem mówiąc widziałem niedawno escorta 87 rok wersja ghia: 1,6 mono
wtrysk, abs (w tych latach w tej klasie aut... szok), centralny (ale bez
pilota), alufelgi, spojler, oryginalny lakier (i tu już było pole do popisu
bla blacharza).
Pozdrowienia,
Przemek


Źródło: topranking.pl/1616/vw,golf,ii,vs,opel,kadett,91.php


Temat: V W G O L F I I I + gaz


| Gaz w VW III 1600, ktos montowal, jak to sie sprawdza. Prosze o wszelki
uwagi i
| porady. Z gory dziekuje.


Golf III 1,4 cl   monowtrysk bosch, rok 93 wiec bez wiekszych wymagan
instalacja podstawowa 1300 zl + luksus zbiornik w miejscu na dojazdowke
(45l) 100 zl

jezdze ponad rok (80 tys km) i tylko jakies sitko mi wymieniali (filtr gazu)
15 zl
jak chce szybciej to troszke odkrecam i prawie nie ma roznicy miedzy benzyna
(tylko przyspieszenie w przedziale 90-130 km/h)

pali mi duzo (chyba) ale zakladam ze to moj styl jazdy ;)   ok 10-11l

pozdrawiam i polecam
cezane


Źródło: topranking.pl/1619/v,w,g,o,l,f,i,i,i,gaz.php


Temat: Experyment na Golfie II [BYDGOSZCZ]
Witam

Poniewaz ropadl mi sie silnik W moim VW Golf II 1.8GT 89r mono wtrysk
oprucz standardowych napraw doprowadzajacych silnik do pozadku zazyczylem
sobie:
-Szlif na bloku + nowe ciut wiekrze tłoki
-nowa glowica z dwoma walkami na pełnym wtrysku

Autko bedzie mialo lekko powiekrzona pojemnosc i zupelnie inna sportowa
glowice. Gotowe autko odbieram w czwartek wieczorem - koncowy efekt ma byc
w granicach 135koni

Po przetestowaniu pochwale sie jak to wszystko chodzi i ocenie oraz ujawnie
warsztat
jesli pozowa na to srodki finansowe przedstawie wyniki z chamowni


Źródło: topranking.pl/1620/experyment,na,golfie,ii,bydgoszcz.php


Temat: Experyment na Golfie II [BYDGOSZCZ]


MikeXex wrote:
Witam

Poniewaz ropadl mi sie silnik W moim VW Golf II 1.8GT 89r mono wtrysk
oprucz standardowych napraw doprowadzajacych silnik do pozadku zazyczylem
sobie:
-Szlif na bloku + nowe ciut wiekrze tłoki
-nowa glowica z dwoma walkami na pełnym wtrysku

Autko bedzie mialo lekko powiekrzona pojemnosc i zupelnie inna sportowa
glowice. Gotowe autko odbieram w czwartek wieczorem - koncowy efekt ma byc
w granicach 135koni

Po przetestowaniu pochwale sie jak to wszystko chodzi i ocenie oraz
ujawnie warsztat
jesli pozowa na to srodki finansowe przedstawie wyniki z chamowni


moze byc ciekawie... :-)

P.S. czy chamownia to miejsce spotkan lokalnych drechow? ;-)

--
pozdrawiam
MikeXex
Mike@wp.pl
gg: 877080



Źródło: topranking.pl/1620/experyment,na,golfie,ii,bydgoszcz.php


Temat: Experyment na Golfie II [BYDGOSZCZ]


Witam

Poniewaz ropadl mi sie silnik W moim VW Golf II 1.8GT 89r mono wtrysk
oprucz standardowych napraw doprowadzajacych silnik do pozadku zazyczylem
sobie:
-Szlif na bloku + nowe ciut wiekrze tłoki
-nowa glowica z dwoma walkami na pełnym wtrysku

Autko bedzie mialo lekko powiekrzona pojemnosc i zupelnie inna sportowa
glowice. Gotowe autko odbieram w czwartek wieczorem - koncowy efekt ma byc
w granicach 135koni


A robisz jakies polerowanie kolektorow, wywazanie walu korbowego z
korbowodami i tlokami itp.?

yabba


Źródło: topranking.pl/1620/experyment,na,golfie,ii,bydgoszcz.php


Temat: VW Golf II - jaki wtrysk?
mają wtrysk Mono - jednopunktowy, i jak się nie mylę to BOSCH-a;
wtedy to 1.6 ( 75 KM) był na gaźniku ( ale nieźle nafaszerowany
elektroniką).
Wielopunktowe to miały modele GTI: 1.8 ( 102 KM) 1.8 16V i
1.8 G60.

Krzysztof.


Jaki wtrysk ma VW Golf z '90 - 1.3? Mechaniczny czy elektryczny? Jedno czy
wielo pkt?

--
Pozdro
Ziomall

"Kiedy zrozumialem jak wazny jest kazdy dzien
Okazalo sie, ze juz coraz dluzszy rzucam cien..."



Źródło: topranking.pl/1620/vw,golf,ii,jaki,wtrysk.php


Temat: Przełączanie z LPG na benzynę - problem


 Przyczyna jest raczej oczywista -- komputer od benzyny dostaje świra gdy
VW Golf III 1.6i


temat stary jak swiat - masz tam monowtrysk Boscha - jeden z niewielu systemow,
ktore wymagaja emulacji masowej sondy lambda - jesli masz instalke z
kompem lpg, to podjedz i kaz sobie ustawic  takowa - bedzie po problemie.
Jak nie masz kompa albo ten co masz nie umozliwia takiej emulacji to albo
dedykowany emulator - ok 100zl albo
przekaznik masujacy pin ecu w czasie pracy na lpg, wszystkie powyzsze
rozwiazania sa sprawdzone.
Dla pocieszenia, kumplowi w abarcie tez ostatnio tego nie ustawili wlasciwie,
musial sie zreszta niezle z nimi naklocic zanim przestawili a i tak do bledu sie
nie przyznali...

pozdrawiam Blyskacz


Źródło: topranking.pl/1624/przelaczanie,z,lpg,na,benzyne,problem.php


Temat: Golf II - wysokie obroty na biegu jalowym

Użytkownik Ernest <epawl@yahoo.comw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqvrv9$lb@julia.coi.pw.edu.pl...


witam

problem jest taki. przy rozgrzanym silniku moj golf II (1.6 benzyna 90r.)
ma
za duze obroty na jalowym biegu - ok. 2000/min. normalnie jest cos z 1000.
po uruchomieniu samochodu (zaraz po dluzszej jezdzie-ok. 1h) wskazowka
obrotomierza dziwnie sie zachowuje. zamiast spasc sobie do 1000 obr/min co
jakis czas obroty samoczynnie wzrastaja do 1500obr/min i znowu spadaja do
1000. przy zimnym silniku wszystko jest ok. w czasie jazdy zauwazylem
jeszcze, ze w momencie nacisniecia na pedal hamulca samochod zamiast
hamowac
zaczyna wyc i wyczuwalny jest dosyc spory opor przy hamowaniu. co moze byc
przyczyna takiego dziwnego zachowania sie samochodu?


*** czesc
moj brat miał to samo, Golf II  '89  1.8 benzyna monowtrysk......w serwisie
powiedzieli mu, ze to pozycjometr przepustnicy, kupił takie cos, nowe
przywiezone z niemiec....i jednak nie było to :( ......po wizycie u innego
mechanika, bo dokladnych badaniach, okazało sie, ze cos sie zepsulo w
komputerze..... kupił uzywany (dał 450 zł )
i jak ręka odjał, wszystko wrocilo do normy...
natomiast moj kumpel z pracy tez mial cos takiego w Seacie Toledo (silnik
identyczny jak w VW Golf II) u niego natomias były jakies problemy z wężami
podcisnienia.....do tego doszła regulacja....i juz dłuższy czas jezdzi bez
zadnych problemow a ma w Seacie inst. gazowa

Pozdr
Mulec


Źródło: topranking.pl/1624/golf,ii,wysokie,obroty,na,biegu,jalowym.php